روانشناسی
همراهتان هستیم در همه حال

آبراهام مازلو

آبراهام مازلو بنیانگذار و رهبر معنوی جنبش روانشناسی انسانگراست. او قویاً نظریات شخصیت ‌شناسی فروید را



ادامه مطلب ...


           

مقابله و برخورد با استرس

توانایی مقابله با استرس یک صفت و ویژگی نیست که بعضی از افراد دارای آن باشند و بعضی دیگر نه. توانایی مقابله با استرس یک مهاتر است، مثل همه مهارت ها و از طریق تمرین کردن قابل ارتقا می باشد.

چهار شیوه اساسی و اصلی مقابله و برخورد با فشار عبارتند از:

حذف یا تغییر منبع استرس
تغییر دیدگاه شما نسبت به رویدادهای استرس زا
کاهش دادن اثرات استرس بر روی بدنتان
یادگیری روش های جایگزین برای مقابله با استرس




ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 14 دی 1393برچسب:استرس,مقابله با استرس,, :: 16:19
بهاره صارمی

چطور مثبت اندیشی را در زندگی‌تان افزایش بدهید؟

برای افزایش احساسات مثبت و سود بردن از نظریه “ایجاد و بسط” در زندگی چکار می‌توانیم انجام بدهیم؟ خب هر چیزی که جرقه‌ای از احساس شادی رضایت و عشق باشد راهکار خواهد بود. شما احتمالا می‌دانید که چه کارهایی خوشحال‌تان خواهد کرد. ممکن است آن نواختن گیتار وقت گذراندن با شخصی خاص یا کنده کاری یک کوتوله چوبی در چمن‌زار باشد.

اینجا سه توصیه برای شما در نظر گرفته شده است:

۱٫ مراقبه

تحقیقات اخیر فردریکسون و همکارانش نشان داد افرادی که روزانه مراقبه می‌کنند هیجانات مثبت بیشتری نسبت به آنهایی که مراقبه نمی‌کنند نشان می‌دهند. همان‌طوری که انتظار می‌رفت افرادی که مراقبه می‌کنند مهارت‌های بلندمدت با ارزشی را بدست می‌آورند.

بطور مثال: سه ماه بعد از اینکه آزمایش به اتمام رسید افرادی که بطور روزانه مراقبه می‌کردند افزایش آگاهی، هدف در زندگی، حمایت اجتماعی و کاهش علائم بیماری را نشان دادند.

۲٫ نوشتن

در این تحقیق، یک گروه ۹۰ نفره از دانشجویان دوره لیسانس را که به دو گروه تقسیم کردند و مورد آزمایش قرار دادند. اولین گروه درباره تجربه مثبت اندیشی روزانه به مدت سه روز متوالی نوشتند. دومین گروه درباره موضوع کنترل نوشتند. سه ماه بعد دانشجویانی که درباره تجارت مثبت نوشته بودند سطح اخلاقی بهتری داشتند و به مراکز درمانی کمتری مراجعه کردند و کمتر بیمار



ادامه مطلب ...


           

8 روش برای القای مثبت گرایی

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا، کلین پاول، در گفته های خود اظهار می دارد: "خوش بینی مداوم یکی از ضروریات زندگی است." این یکی از 13 اصلی است که او در کتاب خود با نام



ادامه مطلب ...


درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان روانشناسی و آدرس oloomtarbiyati92.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: